Mesafeli Satış Sözleşmesi ve KVKK
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.TARAFLAR
İşbu Sözleşmesi aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hükümler ve şartlar çerçevesi imzalanmıştır.
- 'ALICI'; (Sözleşmede bundan sonra "ALICI" olarak anılacaktır)
AD-SOYAD:
ADRES:
- 'SATICI'; (Sözleşmede bundan sonra "SATICI" olarak anılacaktır)
AD-SOYAD : ALLEGRO KIYMETLİ MADENLER SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ADRES : YENİBOSNA MERKEZ MAHALLESİ 29 EKİM CADDESİ LADİN SOKAK NO: 122 KAT - 1 ELMAS KULE BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
İş satın alma sözleşmesini almakle ALICI, sözleşme konusu kabul onayı onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo bedeli, vergi gibi belirtilen ek ücret ödeme bedeli karşılığında girileceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2.TANIMLAR
İşbu sözleşmenin ömründe ve yorumlanmasında aşağıda yazılı operasyonlarda yazılı açıklamalar ifade edileceklerdir.
BAKAN : Gümrük ve Ticaret Bakanı'nı,
BAKANLIK : Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nı,
KANUN : 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'u,
YÖNETMELİK : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ni (RG:27.11.2014/29188)
HİZMET : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılma taahhüt edilen mal sağlama dışında her türlü konunun ele alınması,
SATICI : Ticari veya ticari faaliyetler kapsamında ticari veya ticari faaliyetler kapsamında faaliyete mal sunan veya mal sunan adına veya hesabına hareket eden şirketi,
ALICI : Bir mal veya hizmet ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,
SİTE : SATICI'ya ait internet sistemi,
SİPARİŞ VEREN: Bir mal veya hizmet SATICI'ya ait internet sitesi üzerinden talep eden gerçek ya da tüzel kişi,
TARAFLAR : SATICI ve ALICI'yı,
SÖZLEŞME : SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu sözleşmesi,
MAL : Alışverişe konu olan taşınır eşyayı ve malları ifade eder.
3.KONU
İşbu Sözleşme, ALICI'nın, SATICI'ya ait internet sitesi üzerinden elektronik sipariş bilgileri ayrıntılı olarak ve satış fiyatı belirtilen ürün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik düzenlenirken hak edilmiştir.
Listelenen ve sitede ilan edilen Fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar belirtilen süre boyunca geçerlidir.
- SATICI BİLGİLERİ
ŞİRKET ADI/UNVANI : ALLEGRO KIYMETLİ MADENLER SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ADRES: YENİBOSNA MERKEZ MAHALLESİ 29 EKİM CADDESİ LADİN SOKAK NO: 122 KAT - 1 ELMAS KULE BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EPOSTA: info@allinajewelry.com
TEL: 0212 526 1194
- ALICI BİLGİLERİ
Teslim edilecek kişi
Teslimat Adresi
telefon
Eposta/kullanıcı adı
- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
6.1. Malın /Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin temel özellikleri (ürün, miktarı, marka/modeli, rengi, adı) SATICI'ya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır. Satıcının kampanya seçeneklerine göre ilgili ürünün temel özelliklerini inceleyebilirsiniz. Kampanya süreleri kadar geçerlidir.
6.2. Listelenen ve sitede ilan edilen Fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar belirtilen süre boyunca geçerlidir.
6.3. Ürün sevkiyat bedeli sitede aksi belirtilmedikçe ALICI tarafından ödenir.
- GENEL HÜKÜMLER
7.1. ALICI, SATICI'ya ait internet sitesindeki sözleşmenin ana özellikleri, ürünün temel özellikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgilerin saklanması, bilgi sahibi olup olmadığı, elektronik dayanıklılığın gerekli olduğu teyidi kabul edilir, beyan ve taahhüt edilir. ALICI'nın; Ön Bilgilendirmeyi elektronik sistemin teyit edilmesi, mesafeli satış sözleşmesinin dağılımından önceki, SATICI tarafından ALICI' ya ödünç verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, bozulmayan vergiler dahilinde fiyatını, ödeme ve teslimatın alınmasını de doğru ve eksiksiz olarak edin kabul ettiğini, beyan ve tutarlılığını sağlar .
7.2. Sözleşme konusu bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydıyla ALICI'nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler bölümünde belirtilen süre boyunca bölgesel ALICI veya ALICI'nın gösterdiği adresteki kişiye ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içerisinde ALICI'ya teslim edilmemesi durumunda, ALICI'nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır.
7.3. SATICI, Sözleşme konusu ürün eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzu her şeyi gerekli olan bilgi ve belgeler ile teslim edilmesi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam, bölünmüş uygun bir şekilde işi doğruluk ve dürüstlük esasları dahilinde ifa sunmayı, hizmet standartlarını korumayı yükseltmeyi, her şeyin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve vizyon ile hareket etmeyi kabul etmeyi, beyan ve taahhüt eder.
7.4. SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI'yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak, eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
7.5. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine sunulmasının imkânsızlaştırılması halinde sözleşmenin kapsamını yerine getiremezse, bu durum, öğrenilenler 3 gün içinde yazılı olarak öğrenime bildirilecektir, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI'ya iade edilir, beyan ve taahhüt eder.
7.6. ALICI, Sözleşme konusu ürün teslimatı için işbu Sözleşme'yi elektronik olarak teyit edilir, herhangi bir sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarının iptal edilmesi halinde, SATICI'nın sözleşme konusu ürünün teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.7. ALICI, Sözleşme konusu ürün ALICI veya ALICI'nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkiliz kişilerce haksız kullanılması sonucu sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI'ya ait olacak şekilde SATICI'ya iade edileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.8. SATICI, şarjın tükenmesi dışında, açık görüşemeyen ve harcama borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin kesilmesi gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürün süresi içinde teslim edemez ise, durum ALICI'ya bildireceğini kabul eder, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimatın sürekli olarak engelleyici durdurulmasını ortadan kaldırmasına kadar ertelenmesini SATICI'dan talep etme kesintisini haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI'nın nakit ilettiği ödemelerde, ürün bölünmesi 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI'nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise ürün bölünmesi, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceği, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI'nın hesaplarına devam etmesi halinin banka işlemi süreci ile ilgili olmadığı, ALICI, olası gecikmeler için SATICI'yı Sorumlu tutulamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.9. SATICININ, ALICI tarafından siteye kayıt altında belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefonla doldurulması ve diğer iletişim, pazarlama, bildirim ve diğer bilgilerle ALICI'ya erişim hakkı mevcuttur. ALICI, işbu sözleşmeyi kabul etmekle SATICI'nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim sistemlerinde bulunabileceğini kabul ve beyan etmektedir.
7.10. ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. Hasar görmüş ve aşınmış mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilerek alınır. Teslimden sonra mal/hizmetin korunma hücreleri, ALICI'ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura fatura edilmelidir.
7.11. ALICI ile sipariş sırasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürün ALICI'ya tesliminden önceki, siparişte kullanılan kredi kartına güvenlik açıklarının tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ile ilgili kimlik ve iletişim alınması, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresi yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin notu ibraz ederek ALICI'dan talep edebilir. ALICI'nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçen sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, kesinti iptal etme haizdir.
7.12. ALICI, SATICI'ya ait internet sitesinde üyenin bulunduğu yerde kişisel ve diğer bilgilerin güvenilir olması, SATICI'nın bu bilgilerin saklanması nedeniyle uğrayacağı tüm zararlar, SATICI'nın ilk bildirimi üzerinde kalması, nakden ve defaten tazmin beyanı ve taahhüt etmesi.
7.13. ALICI, SATICI'ya ait internet sistemlerinin kullanımında yasal mevzuat düzenlemelerine riayet edilmesini ve bunların ihlal edilmemesini baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai ödemeler tamamen ve münhasıran ALICI'yı bağlayacak.
7.14. ALICI, SATICI'ya ait internet sistemi hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız edici ve taciz edici şekilde, kurallara aykırı bir amaç için, manevi maddi ve manevi haklara tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye ayrıntıları hizmetlerini kullanmasını engelleme veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) işlemlerinde bulunamaz.
7.15. SATICI'ya ait internet erişimi üzerinden, SATICI'nın kendi kontrolünde olmayan ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve/veya işlettiği başka web sitelerine ve/veya başka içeriklere bağlantı verilebilir. Bu linkler ALICI'ya yönlenme kolaylığı sağlamak amacıyla konmuş olup herhangi bir web sistemi veya o siteyi çalıştıren kişiyi desteklemekte ve Link verilen web geçmişi bilgisine yönelik herhangi bir garanti altına alınmıştır.
7.16. İşbu sözleşme içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak ayrılmış sorumlu olup, SATICI'yı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu kesinti nedeniyle, olayın hukuk alanının intikal ettirilmesi halinde, SATICI'nın üyeye karşı üyelik sözleşmesine uyulmamasından dolayı tazminat talebi hakkı bulunmaması saklıdır.
- ÇAYMA HAKKI
8.1.GENEL:
- Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik olarak düzenlenmiş sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
- Alıcılar, satın almayla ilgili ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yasalki diğer kurallarıa tabidir.
- Ürün sevkiyat masrafı olan kargo bedeli web sitesinde duyurulan dönemsel promosyonlar dışında alıcılar tarafından ödenecektir.
- Satın alınan bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydıyla, alıcının gösterdiği adresteki kişiye ve/veya kuruluşa teslim edilir. Ancak bu süre içinde ürün teslim edilmezse, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
- Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa belgesi, kullanım klavuzu gibi garanti belgeleriyle teslim edilmek zorundadır.
-
Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde toplam bedelin Alıcı'ya iade edilmesi zorunludur.
8.2.SATİN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE: -
Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
8.3.KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER: -
Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkiliz kişiler tarafından haksız olarak ticari olarak tespit edilip sunulan ürün bedeli ile ilgili banka veya finans kuruluşu olacak tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürün 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI'ya ait şekilde SATICI'ya iade etmek zorunda.
8.4.ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE: - Satıcının öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşmasısa ve ürün süresinde teslim edilemezse, durum Alıcıya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı ödemesinin iptal edilmesi halinde; ödemeyi nakit ile yapmışsa iptalinden 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde transfer edilmesi mümkündür.
-
8.5.ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMÜLÜĞÜ:
- Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim etmeden önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. Hasar görmüş ve aşınmış mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilerek alınır. ALICI, Teslimden sonra mal/hizmetini korumak zorundaydı. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.
8.6.CAYMA HAKKI:
- ALICI; Satın aldığı ürünü kendisine veya gösterdiği adresteki kişiye/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (dört) gün içerisinde, SATICI'ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirimle hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenilmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahip olabilir.
8.7.SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
ŞİRKET ADI/UNVANI : ALLEGRO KIYMETLİ MADENLER SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ADRES: YENİBOSNA MERKEZ MAHALLESİ 29 EKİM CADDESİ LADİN SOKAK NO: 122 KAT - 1 ELMAS KULE BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EPOSTA: info@allegrogold.com.tr
TEL: 0212 526 1194
8.8.CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
- 3. kişi veya ALICI' ya teslim edilen ürün faturası, (İade edilmek istenen ürün faturası kurumsal ise, iade sırasında organizasyonu düzenlemiş olan iade faturası ile birlikte gönderilmeniz gerekmektedir. Faturası kurumlarının düzenli sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
- İade şekli, İade edilemeyecek kutu, ambalaj, varsa standart aksesuarlar ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
8.9.İADE KOŞULLARI:
- SATICI, cayma bildiriminin kendisinden itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI'yı borç kaydına tabi olarak ALICI'ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde mal iade almakla bağlıdır.
- ALICI'nın kusurundan kaynaklanan bir sonuçta malın değerinde bir azalma olursa veya çoğaltılamazsa ALICI kusuru oranında SATICI'nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.
- Cayma maliyetinin kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limitinin bölünmesinin yerine düşülmesi halinde kampanya kapsamında yararlanılan indirim miktarı iptal edilir.
8.10.CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
- Sipariş süresince kişiselleştirilmiş ve bu talepler doğrultusunda üretilip teslim edilmiş ürünler iade ve cayma hakkı kapsamına girmemektedir.
8.11.ÖDEME VE TESLİMAT
- Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi)
Yapı Kredi
Allegro Kıymetli Madenler
TR19 0006 7010 0000 0020 0226 90
No'lu sipariş numaranızı açıklama kısmında belirterek gerçekleştirebilirsiniz.
-
YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan şikayetlerde şikayetler ve itirazlar, aşağıda belirtilen kanunda belirtilen parasal miktarı dahilinde, hijyenin yerleşim yerinin bulunduğu veya idari bölme birimi, yerdeki hijyen sorunlarının hakem heyetine veya mahkemesine yapılacak. Parasal sınırına ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
- a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL'nin altında tutulanlarda ilçede terörist hakem heyetlerine,
- b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL'nin altında bulunan sızıntılarda il terörist hakem heyetlerine,
-
c) Büyükşehirlerde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL' arasındaki anlaşmazlıklarda il terörist hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari faizle yapılmaktadır. - YÜRÜRLÜK
ALICI, Site üzerinden siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde iş sözleşmesinin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, sipariş verilmeden önce işbu sözleşmenin sitesinde ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUMASI KANUNU
Kanun Numarası : 6698
Kabil Tarihi : 24/3/2016
Yayımlandığı Resmî Gazete : Tarih : 7/4/2016 Sayı : 29677
Yayımlandığı Düstür : Tertip : 5 Cilt : 57
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı, kişisel verilerin kaydedilmesinde başta özel hayat gizliliği olmak üzere kişinin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri kaydeden gerçek ve kişilerin kişilerin ile birikimleri usul ve esasları düzenlenir.
Kapsamı
MADDE 2- (1) Bu Kanun kaydı, kişisel veriler işlenen gerçek kişiler ile bu veriler tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sistemi parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan kaydedilmeyen gerçek ve tüzel kişiler hakkında uygulanır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Kanunun öldüğünde;
- a) Açık rıza: Esnek bir bilgiyle ilgili, bilgilendirmeye dayalı ve özgür iradeyle sağlanan rızayı,
- b) Anonim hâle getirme: Kişisel veriler, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir kesin kimlik belirlenemez veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilebilmesi,
- c) Başkan: Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanını,
ç) İlgili kişi: Kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi,
- d) Kişisel veri: Kimliği belirlenebilir veya belirlenebilir gerçek kişinin her türlü bilgileri,
- e) Kişisel saklama: Kişisel verilerin tamamen veya otomatik olarak otomatik olarak ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olması kaydıyla otomatik olmayan bölünme elde edilmesi, kaydedilmesi, muhafaza edilmesi, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, iptal edilmesi, elde edilebilir hâle aktarılması, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde her türlü işlemin yapılması,
- f) Kurul: Kişisel Verileri Koruma Kurulunu,
- g) Kurum: Kişisel Verileri Koruma Kurumunu,
ğ) Veri yazan: Veri sorumlusunun yetkiye dayanarak kendi adına kişisel veri kaydeden gerçek veya kişisel kişiyi,
- h) Veri kayıt sistemi: Kişisel verilerin parçalanabilmesine göre yapılandırılarak işleneceği kayıt sistemi,
ı) Veri sorumlusu: Kişisel verilerin işlenmesi amaçlarını ve araçlarını çizilen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve tutulabilenden sorumlu olan gerçek veya kişisel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kişisel Verilerin İşlenmesi
Genel ilkeler
MADDE 4- (1) Kişisel veriler, ancak bu Kanunda ve diğer kanunlarda, usul ve esaslara uygun olarak işlenebilir.
(2) Kişisel verilerin saklanmasında aşağıdaki ilkelere uyulması zorunludur:
- a) Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma.
- b) Doğru ve bilgilerin güncel olması.
- c) Geçişli, açık ve meşru lisanslar için işlenme.
ç) İşlendikleri bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma.
- d) İlgili mevzuatta belirtilen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmemektedir.
Kişisel verilerin işlenme şartları
MADDE 5- (1) Kişisel veriler, kişinin açık rızası olmaksızın çalıştırılamaz.
(2) Aşağıdaki koşulların birinin varlığında, ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın kişisel verilerin kaydedilmesi mümkündür:
- a) Kanunlarda açıkça öngörülmesi.
- b) Fiili imkansızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki olarak yasal olarak tanınmayan kişinin kendisi ya da bir başkasının hayatının veya vücudun bütünlüğünün korunması için zorunlu olması.
- c) Bir sözleşmenin oluşturulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin arzına ait kişisel verilerin kaydedilmesinin gerekli olması.
ç) Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması.
- d) İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması.
- e) Bir hakkın olgunlaşması, kullanılması veya korunması için veri işlenmesinin zorunlu olması.
- f) İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sahibinin meşru menfaatleri için doğrulanmasının zorunlu olması.
Özel kayıtlı kişisel verilerin işlenme şartları
MADDE 6- (1) Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasilerin, inançlılığın, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendikanın, sağlık, cinsel yaşamı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlikle ilgili verileri ile Biyometrik ve genetik verilerin özel bölümleri kişisel veridir.
(2) Özel kayıtlı kişisel verilerin, ilgilinin açık rızası olmaksızın bırakılması yasaktır.
(3) Birinci fıkralarda sayılan sağlık ve cinsel hayat dışındaki kişisel veriler, kanunlarda değişiklik hâllerinde ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir. Sağlık ve canlı hayata ilişkin kişisel veriler ise ancak kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakımın bozulması, sağlık hizmetleri ile finansmanın planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama kaydı altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından ilgilinin açık rızası aranmaksızın işlenebilir.
(4) Özel verilerin kişisel verilerinde, ayrıca Kurul tarafından kaydedilen yeterli ölçülerin saklanması sağlanır.
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hâle getirilmesi
MADDE 7- (1) Bu Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, aralıkların sebeplerinin ortadan kalkması hâlinde kişisel veriler yeniden veya ilgili kişinin talebi üzerine veri sorumlusu tarafından silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir.
(2) Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesine ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
(3) Kişisel verilerin silinmesine, yok edilmesine veya anonim hale getirilmesine ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle sunulan hizmetler.
Kişisel verilerin aktarılması
MADDE 8- (1) Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın aktarılamaz.
(2) Kişisel veriler;
- a) 5 inci çıldırmış ikinci fıkrada,
- b) Yeterli miktarda para alınması kaydıyla, 6 ncı çıldırtıcı üçüncü fıkrasında,
belirtilen koşulların birinin bulunduğu durumda, ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın aktarılabilir.
(3) Kişisel verilerin korunmasına ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
Kişisel verilerin yurt aktarımının aktarılması
MADDE 9- (1) Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın yurt dışında aktarılamaz.
(2) Kişisel veriler, 5 inci çıldır ikinci fıkrası ile 6 ncı deli üçüncü fıkrasında belirtilen şartlarda birinin varlığı ve yabancı ülkelerde kişisel verinin aktarılacağı;
- a) Yeterli korumanın sağlanması,
- b) Yeterli korumanın bulunmaması durumunda Türkiye'deki ve ilgili yabancı maddelerin veri sorumlularının yeterli bir korumayı taahhütlü olarak tutarlılık ve Kurulun izninin sağlanması,
kaydıyla ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın yurt bölgesine aktarılabilir.
(3) Yeterli korumanın bulunduğu bölgeler kurulca belirlenerek ilan edilir.
(4) Kurulan yabancı ülkelerde yeterli koruma bulunup bulunmadığına ve ikinci fıkraların (b) bükülmesine izin verilip verilmeyeceğine;
- a) Türkiye'nin tarafı olan uluslararası sözleşmeler,
- b) Kişisel veri talep eden ülke ile Türkiye arasında veri aktarımına ilişkin karşılıklılık karşılığında,
- c) Kişisel verinin somut olarak verilmesine ilişkin olarak, kişisel verinin işlenme amacı ve süresi,
ç) Kişisel verinin aktarılacağı ülkenin ilgili mevzuatı ve uygulaması,
- d) Kişisel verilerin aktarılacağı ülkelerde bulunan veri sorumlusu tarafından taahhüt edilen ölçüler,
şartları ve ihtiyaç duyması hâlinde, ilgili kurum ve paranın ödenmesini sağlamak üzere karar verir.
(5) Kişisel veriler, uluslararası sözleşme hükümleri saklı kalmak üzere, Türkiye'nin veya ilgili kişinin menfaatinin ciddi bir şekilde zarar göreceği, ancak ilgili kamu kurumu veya bölümlerinin muhafaza edilmesi Kurulun izniyle yurt dışına aktarılabilir.
(6) Kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Haklar ve Yükümlülükler
Veri sorumlusunun aydınlatma yükümlülüğü
MADDE 10- (1) Kişisel verilerin elde edilmesi sırasında veri sorumlusu veya yetkilendirildiği kişi, kişilere ilişkin;
- a) Veri sorumlusunun ve varsa sorumlusunun kimliği,
- b) Kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği,
- c) İşlenen kişisel verilere kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği,
ç) Kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki nedeni,
- d) 11 inci maddede sayılan diğer hakları,
konusunda bilgi vermekle sağlanır.
İlgili kişinin hakları
MADDE 11- (1) Herkes, veri sorumlusuna başvurarak kendisiyle ilgili;
- a) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenmeyi,
- b) Kişisel verilerin buna göre işlenmesi, bilgi talep edilmesi,
- c) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilerin bilmesi,
- d) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların bilgilerini istememe,
- e) 7'nci maddede yer alan çerçevelerin kişisel verilerinin silinmesini veya gerçekleştirilmesini istememe,
- f) (d) ve (e) bentleri tutulan işlemler, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini istememe,
- g) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemlerin analiz edilmesiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasının itiraz etmesi,
ğ) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak bozulması, zarara uğraması halinde, zararın giderilmesini talep etme,
haklarına sahiptir.
Veri güvenliğinin muhafaza edilmesi
MADDE 12- (1) Veri Sorumlusu;
- a) Kişisel kişisel verilerin hukuka aykırı olarak değiştirilmesini engelleme,
- b) Kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişimin engellenmesi,
- c) Kişisel verilerin muhafazasını sağlamak,
amacına uygun, güvenli bir şekilde temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari işlemlerden faydalanmak.
(2) Veri sorumlusu, kişisel verilerinin kendisi adına başka bir gerçek veya tüzel kişi tarafından odalarında, birinci bölümlerde belirtilen işlemlerden ayrılmakta olan bu kişilerle birlikte müştereken sorumludur.
(3) Veri sorumlusu, kendi kurum veya kuruluşlarında, bu Kanun kayıtlarının bilgilerini sağlamak amacıyla gerekli denetimleri yapmak veya kayıt yaptırmak zorundadır.
(4) Veri sorumluları ile veri veren kişilerin, öğrendikleri kişisel verileri bu Kanun hükümlerine aykırı olarak başkasına açıklayamaz ve işleme amacı dışında kullanamazlar. Bu sürenin görevden ayrılmasından sonra da devam eder.
(5) İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan başkaları tarafından elde edilmesi halinde, veri sorumlusu bu durumun en kısa sürede ilgilisine ve Kurula bildirilir. Kurul, gerekmesi halinde bu durumda, kendi internet sitesinde ya da uygun göreceği başka bir giriş ilan edebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Başvuru, Şikâyet ve Veri Sorumluları Sicili
Veri sorumlusuna başvuru
MADDE 13- (1) İlgili kişi, bu Kanunun sağladığıyla ilgili dağıtımlar yazılı olarak veya Kurulun belirleyeceği diğer dağıtım veri sorumlusuna iletir.
(2) Veri sorumlusu başvuruda yer alan ayrılır, talebin verildiğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılır. Ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi hâlinde, Kurulca kayıtlı tarifedeki ücretin alınması.
(3) Veri sorumlusu talebi kabul eder veya gerekçesini açıklayarak reddeder ve yanıtı ilgili kişinin yazılı olarak veya elektronik ortamda toplanmasına tabi tutulur. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi hâlinde veri sorumlusunca gerekliliğinin yerine getirilmesi. Başvurunun veri sorumlusunun hatadan kaynaklanması hâlinde alınan ücretle ilgiliye iade edilir.
Kurula şikayeti
MADDE 14- (1) Başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz olması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; İlgili kişinin, veri sorumlusunun bilgilerinin büyümesi otuzdan itibaren ve her halükarda başvuruları sonraki günden itibaren Kurula şikayette bulunabilir.
(2) 13'üncü maddede kalmamış başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurmaz.
(3) Kişilik hakları ihlal edilenlerin, genel hükümlere göre tazminat hakkı saklıdır.
Şikâyet üzerine veya yeniden yapılan incelemenin usul ve esasları
MADDE 15- (1) Kurul, şikayet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda yeniden, görev alanına giren seçeneğin gerekli incelemeyi yapar.
(2) 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 6. maddesinde belirtilen şartlar taşımayan ihbarı veya şikayetler incelenmeye alınmaz.
(3) Devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve belgeler hariç; Veri sorumlusu, kurulun, inceleme konusuyla ilgili istemlerle ilgili bilgi ve belgelerin beş gün içinde tutulması ve kayıtların yerinde incelenmesinin sağlanmasına olanak sağlamak gerekiyordu.
(4) Şikâyet üzerine Kurul, talebi inceleyerek ilgililere bir cevap verir. Şikâyet ödemeleri altmış gün içinde cevap verilmezse talep reddedilmiş sayılır.
(5) Şikâyet üzerine veya yeniden yapılan inceleme sonucu, ihlallerin varlığının kapsamlı hâlinde Kurul, tespit edilen hukuka aykırılıkların veri sorumlusu tarafından kaldırılmasıne karar verme ilgililere tebliğ eder. Bu karar, tebliğden itibaren gecikmeksizin ve en geç otuz gün içinde yerine getirilmiştir.
(6) Şikâyet üzerine veya yeniden yapılan inceleme sonucu, dağıtımın yaygın olarak gerçekleştirilmesinin tespit edilmesi halinde Kurul, bu konuda ilke kararı alır ve bu karar yayımlanır. Kurul, ilke kararı verilmeden önce ihtiyaç duyması hâlinde, ilgili kurum ve olayların kayıtları de alınabilir.
(7) Kurul, parlamasi güç veya sönümleyici zararların başlaması ve açıkça hukuka aykırılık olması halinde, verinin verilmesinin veya verinin yurt aktarımının aktarılmasının durdurulmasına izin verilmesi.
Veri Sorumluları Sicilya
MADDE 16- (1) Kurulun gözetiminde, Başkanlık tarafından kamuya açık olarak Veri Sorumluları Sicili tutulur.
(2) Kişisel verileri kaydeden gerçek ve tüzel kişiler, Veri Sorumluları Siciline kaydolmadan önce veri işlemeye başlar. Ancak, işlenen kişisel verinin içerdiği, sayıları, veri işlemenin kanundan kaynaklanması veya üçüncü kişilere aktarılma durumu gibi Kurulca belirlenecek objektif bölümleri göz önüne alınmak için Kurul tarafından, Veri Sorumluları Siciline kaydının iptal edilmesi istisna edilebilir.
(3) Veri Sorumluları Siciline kayıt işlemi aşağıdaki hususları içeren bir bildirimle yapılır:
- a) Veri sorumlusu ve varsa temsilcisinin kimlik ve adres bilgileri.
- b) Kişisel verilerin hangi şekilde işlenmesi sağlanacağı.
- c) Veri konusu kişi grubu ve gruplar ile bu kişilere ait veri kategorileri hakkında açıklamalar.
ç) Kişisel verilerin aktarılabileceği alıcı veya alıcı birimi.
- d) Yabancının kişisel verilerinin korunması.
- e) Kişisel veri güvenliğine sağlanan dayanıklılık.
- f) Kişisel verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süre.
(4) Üçüncü şahısların verilmeyen bilgilerde ortaya çıkan değişiklikler derhâl Başkanlığa bildirilir.
(5) Veri Sorumluları Siciline ile ilgili diğer usul ve esaslar yönetmelikle mümkündür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Suçlar ve Kabahatler
Suçlar
MADDE 17- (1) Kişisel verilere ilişkin suç bakımından 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 135 ila 140'ıncı madde hükmü uygulanır.
(2) Bu Kanunun 7. maddesi hükmüne aykırı olarak; Kişisel verileri silmeyen veya anonim hâle getirilmeyenler 5237 sayılı Kanunun 138 inci maddesine göre cezalandırılır.
Kabahatler
MADDE 18- (1) Bu Kanunun;
- a) 10. maddede yayınlama aydınlatma yükünü yerine koymanlar yaklaşık 5.000 Türk lirasından 100.000 Türk lirasına kadar,
- b) 12 nci maddesinde veri güvenliğine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmenler yaklaşık 15.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
- c) 15 inci öğenin saklandığı Kurul tarafından verilen kararlar yerine getirilmeyenler yaklaşık 25.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
ç) 16 ncı maddede onay Veri Sorumluları Siciline kayıt ve kayıt zorunluluğuna aykırı hareket edenler hakkında 20.000 Türk lirasından 1.000.000 Türk lirasına kadar,
idari para cezası verilmektedir.
(2) Bu maddede bulunan idari para cezaları veri sorumlusu olan gerçek kişiler ile özel hukuk kişileri hakkında uygulanır.
(3) Birinci fıkralarda sayılan işlemlerin kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının bünyesinde işleyişinde, Kurulun yapacağı bildirim üzerine, ilgili kamu kurumu ve ücretlerde görev yapan memurlar ve diğer kamu görevlileri ile kamu kurumu niteliğindeki mesleki dönemlerdeda görev yapanlar hakkında disiplin hükümlerine göre işlemin yapılabilir ve sonucu kurulabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Kişisel Verileri Koruma Kurumu ve Teşkilat
Kişisel Verileri Koruma Kurumu
MADDE 19- (1) Bu Kanunla verilen görevleri yerine getirmek üzere, idari ve mali özerkliğe sahip ve kamu tüzel kişi haiz Kişisel Verileri Koruma Kurumu kurulmuştur.
(2) Kurum Cumhurbaşkanının görevlendireceği bakanlık ile kullanılabilir. [1]
(3) Kurumun merkezi Ankara'dadır.
(4) Kurum, Kurul ve Başkanlıktan oluşur. Kurumun karar organı Kuruldur.
Kurumun görevleri
MADDE 20- (1) Kurumun görevleri:
- a) Sözleşme alanıyla ilgili olarak, uygulamalar ve mevzuattaki gelişmeleri takip etmek, değerlendirme ve önerilerde bulunmak, araştırma ve incelemeler yapmak veya kayıt yaptırmak.
- b) İhtiyaç duyulmaması halinde, görev alanlarına giren üyelerin kamu kurum ve birimleri, sivil toplum birimleri, meslek birimleri veya üniversitelerle iş birliği yapmak.
- c) Kişisel verilerle ilgili uluslararası düzeyde izlemek ve incelemek, görev alanına giren uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapmak, toplantılara katılmak.
ç) Yıllık faaliyet raporunu Cumhurbaşkanlığına, Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonuna (…) [2] sunmak. (2)
- d) Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Kişisel Verileri Koruma Kurulu [3]
MADDE 21- (1) Kurul, bu Kanunla ve diğer mevzuatla verilen görev ve yetkilerini kendi sorumluluğunda, bağımsız olarak yerine getirir ve kullanır. Görev alanına giren konularla ilgili olarak hiçbir organ, makam, merci veya kişi, Kurula emir ve talimat veremez, tavsiye veya telkinde bulunamaz.
(2) Kurul, dokuz üyeden oluşur. Kurulun beş üyesi Türkiye Büyük Millet Meclisi, dört üyesi Cumhurbaşkanı tarafından seçilir. (3)
(3) Kurula üye olabilmek için aşağıdaki koşullar aranır:
- a) Kurumun görev biriminin işleyişi bilgi ve deneyim sahibi olmaktır.
- b) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci bölümlerinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7) alt bentlerinde belirtilen özellikleri taşıması.
- c) Herhangi bir siyasi partinin üyesi olmamalıdır.
ç) En az dört yıllık lisans düzeyinde yükseköğrenim görmüş olmaktır.
- d) (Mülga: 2/7/2018-KHK-703/163 md.)
(4) (Mülga: 2/7/2018-KHK-703/163 md.)
(5) Türkiye Büyük Millet Meclisi Kurula üye seçimini aşağıdaki usullerle yapar:
- a) Seçim için, siyasi parti gruplarının üye sayısı oranda belirlenecek üye sayısı ikişer katı aday gösterilir ve Kurul Üyeleri bu adaylar arasında her siyasi parti grubunda düşen üye sayısı esas olarak alınıp Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulunca seçilir. Ancak siyasi parti gruplarında, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde yapılan seçimlerde kimin oy vereceğine dair görüşme yapılamadı ve karar alınamadı.
- b) Kurultay seçimleri, adayların duyurulmasından sonra gün içinde yapılır. Siyasi partiler tarafından sağlanan adaylar için ayrı ayrı listeler hâlinde birleşik oy pusulası sunar. Adayların adlarının karşısındaki özel işaretlerin yerleştirilmesinde kullanılır. Siyasi parti gruplarının ikinci bölümlerine göre kayıtlı kontenjanlarından Kurula seçilecek Üyelerin ayrılmaları fazla verilen oylar geçersiz sayılır.
- c) Karar yeter sayıda olmak şartlarla seçimde en çok oyu alan boş kayıt sayısı aday seçilene kadar olur.
ç) Üyelerin görev sürelerinin bitiminden iki ay önce; üyeliklerde herhangi bir şekilde boşalma olması halinde, boşalması veya boşalma tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tatilde ise tatilin bitiminden itibaren bir ay aynı içinde usulle seçim yapılır. Bu seçimlerde, boşalan üyeliklerin siyasi parti görünümüne ilişkin durumu, ilk seçimde siyasi parti gruplarına göre seçilmiş üye sayısı ve siyasi parti gruplarının hâlihazırdaki oranı dikkate alınmak suretiyle yapılır.
(6) Cumhurbaşkanı (…) [4] tarafından seçilen üyelerden birinin görev bitiminden kırk beş gün önce veya herhangi bir nedenle görevin sona ermesi halinde durum, on beş gün içinde Kurum tarafından Cumhurbaşkanlığına (…) (4) bildirilir. Üyelerin görev değişimi dolmasına bir ay kala yeni üye seçimi yapılır. Bu üyeliklerde, görev süresi dolmadan herhangi bir nedenle boşalma olması hâlinde ise bildirimden itibaren beş gün içinde seçim yapılır. (4)
(7) Kurul üyeleri arasından Başkan ve İkinci Başkan seçilir. Kurulun Başkanı, Kurumun da başkanıdır.
(8) Kurul üyelerinin görev süresi dört yıldır. Süresi biten üye yeniden seçilebilir. Görev dolma süresinden herhangi bir nedenle görev sona eren üyenin yerine seçilen kişi, yerine seçilen üyenin kalan süresini tamamlar.
(9) Seçilen üyeler Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulunun huzurunda “Görevimi Anayasaya ve kanunlara uygun olarak, tam bir verebilirlik, dürüstlük, hakkaniyet ve adalet anlayışı içinde yerine getireceğime, namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.” şeklinde yemin ederler. Yargıtaya yemin için yapılan başvuru acele işlerden sayılır.
(10) Kurul Üyeleri özel bir kanuna dayanmadıkça, Kuruldaki resmî görevlerinin korunması dışında resmî veya özel hiçbir görev alamaz, dernek, vakıf, kooperatif ve benzeri yerlerde yönetilemez, ticaretle uğraşamaz, serbest meslek faaliyetlerinde bulunamaz, hakemlik ve bilirkişilik yapamazlar. Ancak Kurul Üyeleri, aslı donanımlı aksatılmayacak şekilde belirtilen şekilde yayın yapabilir, ders ve konferans yayını ve bunların doğacak telif hakları ile ders ve konferans ücretlerini alabilirler.
(11) Üyelerin faaliyetlerinde yaptıkları işlemlerle ilgili iddia edilen suçlara ilişkin soruşturmalar 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre yapılır ve bunlar hakkında soruşturma izni Başkan tarafından verilir. [5]
(12) Kurul üyeleri hakkında yapılan disiplin soruşturması ve kovuşturmasında 657 sayılı kanun hükmü uygulanır.
(13) Kurul koşullarının doldurulmasından herhangi bir nedenle görevlerine son verilemez. Kurultay üyeleri;
- a) Seçilmek için gereken şartları taşımalarının anlaşılır bir şekilde anlaşılması,
- b) Görevleriyle ilgili olarak işledikleri suçlardan dolayı haklarında verilen mahkûmiyet kararının kesinleşmesi,
- c) Görevlerini yerine getiremeyeceklerinin sağlık kurulu raporlarıyla kesin olarak tespit edilmesi,
ç) İşlemlerine izinsiz, mazeretsiz ve sürekli olarak beş gün ya da bir yılda toplam otuz gün aralıklarla devam edilmediklerinin tespit edilmesi,
- d) Bir ay içinde izinsiz ve mazeretsiz olarak toplam üç, bir yıl içinde toplam Kurul toplantısına katılmadıklarının tespit edilmesi,
hâllerinde Kurul kararıyla kayıtlar sona erer.
(14) Kurul toplantılarında seçilenlerin Kurulda görev faaliyetleri süresince önceki görevleri ile olan ilişikleri kesilir. Kamu görevlisi iken üyeliğe seçilenler, memuriyete giriş şartlarını kaybetmemeleri kaydıyla, görev sürelerinin sona ermesi veya görevden ayrılma talebinde bulunmaları ve otuz gün içinde eski kişilere başvuruları durumunda atamaya yetkili makamı tarafından bir ay içinde mükteseplerine bir uygun kadroya atanır. Atama gerçekleşinceye kadar, bunların her türlü ödemelerin Kurum tarafından talep edildiğine devam edilir. Bir kamu kurumunda çalışmalardan üyeliğe seçilmep yukarıda belirtilen şekilde görevi sona erenlere herhangi bir görev veya işe başlayıncaya kadar, almakta olurlar her türlü ödemeler Kurum tarafından ödenmeye devam edilir ve bu şekilde sona erenlere Kurum tarafından yapılan ödeme üç ayı geçemez. Bunların arasında Kurumda kalıcılık süresi, özlü ve diğer haklar açısından önceki kurum veya harcamalarda harcanmış sayılır.
Kurulun görev ve yetkileri
MADDE 22- (1) Kurulun görev ve yetkileri şunlardır:
- a) Kişisel verilerin, temel hak ve özgürlüklere uygun şekilde kullanılmasını sağlar.
- b) Kişisel verilerle ilgili hakların bozulmadığı, uzun süreli özelliklerin karara bağlanması.
- c) Şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda, görev alanına giren kişisel verilere kanunlara uygun olarak işlenip işlenmediğini bilgilerini ve bu konuda geçici önlemleri alır.
ç) Özel kişisel verilerin saklanması için aranan yeterli önlemlerin belirlenmesi.
- d) Veri Sorumlularının silicinin uzatılmasını sağlamak.
- e) Kurulun görev alanı ile Kurumun değişimine ilişkin gerekli işlemleri yapmak.
- f) Veri güvenliğinin bakımını belirlemek amacıyla dolaylı işlem yapmak.
- g) Veri sorumlusunun ve müdürünün görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin kapsamlı işlemler yapmak.
ğ) Bu Kanunda idari idari yaptırımlara karar vermek.
- h) Diğer kurum ve kuruluşlarca hazırlanan ve kişisel verilerle ilgili kuralları içeren mevzuat taslakları hakkında görüş bildirmek.
ı) Kurumun; Oluşturulan planını karara bağlama, amaç ve hedeflerini, hizmet kalite standartlarını ve performans kriterlerini belirler.
- i) Kurumun yeniden planlanması ile amaçlanan ve uygun olarak seçilen bütçe teklifi seçildi ve karara bağlandı.
- j) Kurumun performansı, mali durumu, yıllık özellikler ve ihtiyaç seçenekleri seçenekleri hakkında sunulan rapor taslaklarını onaylamak ve yayımlamak.
- k) Taşınmaz satın alma, satış ve kiralanma pazarları önerileri görüşüp karara bağlanır.
- l) Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Kurulun çalışma esasları
MADDE 23- (1) Kurulun toplantı günlerini ve tartışmasını Başkan belirler. Başkan olması gereken hallerde Kurulu olağanüstü görmeye çağırabilir.
(2) Kurul, başkanlar dahilinde en az altı üye ile tabanda ve üye tam bolluklarla tuz çoğunluğuyla karar alır. Kurul Üyeleri çekimser oy kullanamaz.
(3) Kurul Üyeleri; Üçüncü olana kadar kan ve ikinci kalana kadar kayın hısımlarını, evlatlıklarını ve aralarındaki evlilik bağı kalkmış olsa bile eşlerini ilgilendiren konularla ilgili toplantı ve oylamaya katılamaz.
(4) Kurul Üyeleri çalışmaları sırasında ilgililere ve üçüncü kişilere ait bilgilerinin sırları bu konuda kanunen yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklayamazlar ve kendi yararlarını kullanamazlar. Bu sürenin görevden ayrılmasından sonra da devam eder.
(5) Kurulda görüşülen işler tutanağa bağlanır. Kararlar ve varsa karşı oy talepleri, karar tarihinden itibaren beş gün içinde sağlanır. Kurultayda gerekli görülen kararların kamuoyuna duyurulması.
(6) Aksi kararlaştırılmadıkça, Kurul toplantılarındaki görüşmeler gizlidir.
(7) Kurulun çalışma usul ve esasları ile kararların yazımı ve diğer geliştirmelerle kapsamı.
Başkan
MADDE 24- (1) Başkan, Kurul ve Kurumun başkanı sıfatıyla Kurumun en üst düzeydeki yapısı Kurum hizmetleri mevzuata, Kurumun amaç ve politikalarına, oluşturulması planına, performansın geliştirilmesine ve kalite planlamasına uygun olarak düzenlenir, yürütülür ve hizmet birimleri arasında koordinasyon sağlanır.
(2) Başkan, Kurumun genel yönetim ve temsilinden sorumludur. Bu sorumluluk, kurumun organizasyonu, düzenlenmesi, güncellenmesi, değerlendirilmesi ve küresel olarak duyurulması, görev ve yetkilerini kapsar.
(3) Başkanların işlemleri:
- a) Kurul toplantılarını idare etmek.
- b) Kurul kararlarının tebliğini ve Kurulca gerekli görülenlerin kamuoyuna duyurulmasını sağlamak ve uygulanmalarını izlemek.
- c) Başkan yardımcılarını, daire başkanlarını ve Kurumların atamasını yapmak.
ç) Hizmet birimlerinden gelen önerilere son derece ekleyerek Kurula sunar.
- d) Stratejik planın kârını sağlamak, hizmet kalite standartları çerçevesinde insan kaynakları ve çalışma politikalarını oluşturmak.
- e)lenen belirlenen stratejilere, yıllık amaç ve hedeflere uygun olarak kurumun yıllık bütçesi ile mali tablolarını kaydeder.
- f) Kurul ve hizmet birimlerinin uyumlu, verimli, disiplinli ve düzenli bir biçimde çalışmasını amaçlayarak koordine etmek.
- g) Kurumun diğer kuruluşlarla yürütülmesi.
ğ) Kurum Başkanı adına imzaya yetkili yetkili görev ve yetkilendirmenin belirlenmesi.
- h) Kurumun yönetim ve bakımına ilişkin diğer işlemleri yerine getirmek.
(4) Kurum Başkanının yokluğunda İkinci Başkan, Başkana vekalet eder.
Üretimin oluşumu ve işlemleri
MADDE 25- (1) Başkanlık; Başkan yardımcı ve hizmet birimlerinden oluşur. Başkanlık, dördüncü bölümlerde sayılan daireler başkanlıkları şeklinde teşkilatlanan hizmet birimleri aracılığıyla yerine getirilir. Daire başkanlıklarının sayısı yediyi geçemez.
(2) Başkan tarafından, Kuruma ilgili görevlerinde yardımcı olmak üzere bir Başkan yardımcısı atanır.
(3) Başkan yardımcısı ve daire başkanları; en az dört yıllık yükseköğretim kurumu, yıl boyunca süreli kamu hizmetinde bulunan kişiler arasında Başkan tarafından atanır.
(4) Başkanlığın işlemleri:
- a) Veri Sorumluları Sicilini tutmak.
- b) Kurumun ve Kurulun büro ve sekreterlik faaliyetlerini yürütür.
- c) Kurumun tarafı olduğu davalar ile icra takiplerinde avukatlar olarak Kurumu temsil etmek, davaları takip etmek veya katılımcılara hukuk hizmetleri yürütmek.
ç) Kurul Üyeleri ile Kurumda görev yapanların özet işlemleri yürütülür.
- d) Kanunlarla mali hizmet ve strateji geliştirme birimlerine verilen görevleri yapmak.
- e) Kurumun iş ve faaliyetlerinin genişletilmesi amacıyla bilişim sisteminin oluşturulmasını ve sınıflandırılmasını sağlamak.
- f) Kurulun yıllık işlemleri hakkında veya ihtiyaç seçenekleri sunan rapor raporlarını arşivler ve Kurula sunar.
- g) Kurumun plan taslağını arşivlemesi.
ğ) Kurumun kişisel politikasını belirler, açık kariyer ve eğitim planlarını arşivler ve gösterir.
- h) Personelin atama, nakil, disiplin, performans, terfi, emeklilik ve benzeri faaliyetlerini yürütür.
ı) Personelin uyacağı etik kuralların belirlenmesi ve uygun eğitim verilmesi.
- i) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde Kurumun ihtiyaçları olan her türlü satın alma, kiralama, bakım, onarım, yapım, arşiv, sağlık, sosyal ve benzeri hizmetleri yürütmektedir.
- j) Kuruma ait taşıma ve taşınmazların kayıtlarını tutmak.
- k) Kurul veya Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(5) Hizmet birimleri ile bu birimlerin çalışma usulleri ve esasları, bu Kanunda belirtilen faaliyet alanı, görev ve yetkilere uygun olarak Kurumun teklifi üzerine Cumhurbaşkanlığı tarafından konulan yönetmelikle belirlenir. [6]
Kişisel Verileri Koruma Uzmanı ve uzman yardımcıları
MADDE 26- (1) Kurumda, Kişisel Verileri Koruma Uzmanı ve Kişisel Verileri Koruma Uzman yardımcıları çalıştırılabilir. Bunların 657 sayılı Kanunun ek 41 inci bölüm çerçevesi Kişisel Verileri Koruma Uzman kadrosuna atananlara bir defaya mahsus olmak üzere bir derece yükseltilmesi uygulanır.
Hükümlere ilişkin personel ve temel haklar
MADDE 27- (1) Kurum personeli, bu Kanunla düzenlenen 657 sayılı Kanuna tabidir.
(2) Kurul Başkanları ve Üyeleri ile Kurumların 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 11 inci maddesinde belirtilen emsali personele mali ve sosyal haklar kapsamında yapılan ödemeler aynı usul ve esaslar çerçevesinde ödenir. Emsali personele yapılan ödemelerden vergi ve diğer yasal kesintilere tabi olmayanlar bu Kanuna göre vergi ve diğer kesintilere tabi olmaz.
(3) Kurul Başkanları ve Üyeleri ile Kurum personeli 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4. maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kararıne tabidir. Kurul Başkanı ve Üyeleri ile Kurumun personel hakları açısından emsal olarak kaydedilen personel ile denkliği kabul edilir. 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı iken Kurul Başkanı ve kayıtlarına atananlardan bu hizmetlerden sona erenler veya bu görevlerinden ayrılma seçeneklerinde bulunanların bu görevlerde geçiş hizmet koşullarında kazanılmış hak ayran, derece ve kademelerinin tespitinde dikkate alınır. Bu işlemler sırasında 5510 sayılı Kanunun geçici 4. madde kapsamına girenlerin bu görevlerde geçen süreleri makam tazminatı ile temsil tazminatı miktarı gereken süre olarak ödenmesi gerekir. Kamu kurum ve borçlarıda 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı iken Kurul Başkanı ve üyeliklerine atananların, önceki kurum ve ödemelerin ile ilişiklerinin kesilmesi kendilerine ait kıdem tazminatı veya iş tazminatı ödemesini gerektirmez. Bu durumda olanların kıdem tazminatı veya iş sonucu tazminatı kapasitesi gereken hizmet seçenekleri, Kurul Başkanı ile Kurul seçenekleri olarak geçen hizmet koşulları ile birleştirilme ve emeklilik ikramiyesi ödenecek süre olarak ödenecek.
(4) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde, sosyal güvenlik idarelerinde, mahallî idarelerde, mahallî idarelere bağlı idarelerde, mahallî idare birliklerinde, döner sermayeli kuruluşlarda, kanunlarla kurulmuş fonlarda, kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarında, sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait kuruluşlarda, ekonomik devlet teşekkülleri ve kamu maliyesi ülkeleri ile bunlara bağlı ortaklıklar ve müesseselerde görevli memurlar ile diğer kamu görevlileri idarelerinin muvafakati, hakimler ve savcılar ise onlara ait muvafakati ile aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali ve sosyal hak ve yardımları idareninca ödenmek kaydıyla geçici olarak kurumda görevlendirilebilir . Kurumun bu belirtileri, ilgili kurum ve kuruluşlarca öncelikle sonuçlandırılır. Bu şekilde görevlendirilen personelden aylıklı izinli sayılır. Bu sürelerde izinli oldukları süre boyunca memuriyetleri ile ilgileri ve özlü hakları devam ettirildiği gibi, bu süreler yükselme ve ayrılmalarında de birleştirmeye katılır ve yükselmeleri başkaca bir işleme gerek duyulmamasından süresinde yapılır. Bu madde kapsamında görevlendirilenlerin, Kurumda kalanları süreler, kendi kişiselda geçirilmiş sayılır. Bu şekilde görevlendirilenlerin sayısı Kişisel Verileri Koruma Uzmanı ve Kişisel Verileri Koruma Uzmanı toplam kadro yüzdesini aşamaz ve görevlendirme süresi iki yılı geçemez. Ancak ihtiyaç hâlinde bu süre bir yıllık dönemler hâlinde uzatılabilir. [7]
(5) Kurumda istihdam edilecek personele ilişkin kadro unvan ve ekli (I) sayılı listede yer alır. Toplam kadro sayısını geçmek üzere 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin ek cetvellerinde yer alan kadro unvanlarıyla sınırlı olmak kaydıyla unvan ve derece değişiklikleri yapma, yeni unvan ekleme ve boş kadroların iptali Kurul kararıyla yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
İstisnalar
MADDE 28- (1) Bu Kanun hükümleri aşağıdaki hallerde uygulanmaz:
- a) Kişisel verilerin korunması, üçüncü kişilere verilmemesi ve veri güvenliğinin sağlanmasına uyulmak kaydıyla gerçek kişiler tarafından tamamen kullanılması veya aynı konutta yaşayan aile fertleriyle ilgili faaliyetlerin sürdürülmesi.
- b) Kişisel verilerin resmi istatistikleri ile anonim hâle getirilmek üzere araştırma, planlama ve istatistik gibi işlemlerin yapılması.
- c) Kişisel verilerin millî savunmasını, millî güvenliği, kamu maliyetlerini, kamu düzenini, ekonomik ömrü, özel hayat gizliliğini veya kişilik haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla, sanat, tarih, edebiyat veya genel yöntemlerle ya da ifade özgürlüğü kapsamındaki uygulamalarla.
ç) Kişisel verilerin değirmeni savunmasını, değirmenin güvenliğini, kamu maliyetlerini, kamu düzenini veya ekonomik ekonomik istikrarı sağlamaya yönelik olarak kanunla görev ve yetkilendirilmiş kamu kurumları ve tarafından yönetilen engelleme, koruyucu ve istihbari faaliyetler kapsamında kolaylaştırma.
- d) Yargılama makamları veya infaz mercileri tarafından uygulanan kişisel tutuklama soruşturması, kovuşturma, yargılama veya infaz işlemleri.
(2) Bu Kanunun amacına ve temel yönetime uygun ve kapsamlı olmak kaydıyla veri sorumlusunun aydınlatma kaydını düzenleyen 10 uncu, zararın giderilmesini talep etme hakkı hariç, ilgili kişinin haklarını elinde bulunduran 11 inci ve Veri Sorumluları Siciline kayıt kaydını düzenleyen 16 ncı madde aşağıdaki durumlarda uygulanmaz:
- a) Kişisel veri işlemenin suç işlemlerinin takibi veya suç soruşturması için gerekli olması.
- b) İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş kişisel verilerin kaydedilmesi.
- c) Kişisel veri işlemenin kanunun yetkiye dayanılarak görevli ve yetkili kamu kurumu ve birimleri ile kamu kurumu niteliğindeki mekanik geçişleri, arıza veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi ile disiplin soruşturması veya kovuşturması için gerekli olması.
ç) Kişisel veri işlemenin bütçesi, vergi ve maliyeye bağlı olarak Devletin ekonomik ve mali çıkarlarının korunması için gerekli olması.
Kurumun bütçesi ve gelirleri
MADDE 29- (1) Kurumun bütçesi, 5018 sayılı Kanunda kaydedilen usul ve esaslara göre hazırlanır ve kabul edilir.
(2) Kurumun gelirleri:
- a) Genel bütçeden yapılan hazine yardımları.
- b) Kuruma ait taşıma ve taşınmazlardan elde edilen gelirler.
- c) Alınan bağış ve yardımlar.
ç) Gelirlerinin değerlendirilmesinden elde edilen gelirler.
- d) Diğer gelirler.
Değiştirilen ve korunacak hükümler
MADDE 30- (1) (10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kanun ile ilgili olup olmadığı işlenmiştir.)
(2) ila (5) - (26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Kanun ile ilgili olup olmadığı işlenmiştir.)
(6) (7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu ile ilgili olup olmadığı yerine işlenmiştir.)
(7) (11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olup olmadığı yerine işlenmiştir.)
Yönetmelik
MADDE 31- (1) Bu Kanunun sağladığı belgeler Kurum tarafından gizli olarak sunulur.
Geçiş kararı
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yayımı, altı ay içinde 21 inci maddede listesi usulüne göre Kurul üyeleri seçilir ve Başkanlık teşkilatı oluşturulur.
(2) Veri sorumluları, Kurul tarafından kaydedilen ve ilan edilen süre içinde Veri Sorumluları Siciline kayıt yaptırmak zorundadır.
(3) Bu Kanunun yayımı öncesinde işlenmiş olan kişisel veriler, iki yıldan itibaren bu Kanun'un kaydedilmesine uygun hâle getirilir. Bu Kanun hükümlerine aykırı olduğu tespit edilen kişisel veriler derhâl silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir. Ancak bu Kanunun yayımı bilgileri önce hukuka uygun olarak alınmadan rızalar, bir yıl içinde aksine bir irade beyanında bulunulmaması hâlinde, bu Kanuna uygun olarak kabul edilir.
(4) Bu Kanunda yer alan talimatlar bu Kanunun yayımı ile birlikte bir yıl içinde gizli olarak sunulur.
(5) Bu Kanunun yayımı bir yıldan itibaren, kamu kurum ve kuruluşlarında bu Kanunun verileriyle ilgili koordine edilerek üst düzeyde bir yönetici belirlenerek Başkanlığa bildirilir.
(6) İlk seçilen Başkan, İkinci Başkan ve kura ile kaydedilen iki üye altı yıl; Diğer beş üye ise dört yıl görev yapıyor.
(7) Kuruma bütçe tahsis edilene kadar;
- a) Kurumun giderleri Başbakanlık bütçesinden karşılanır.
- b) Kurumun hizmetlerinin yerine getirilmesi amacıyla bina, araç, gereç, mefruşat ve donanım gibi gerekli tüm destek hizmetleri Başbakanlıkça sağlandı.
(8) Kurumun hizmet birimleri faaliyete geçinceye kadar sekreterya hizmetleri yerine Başbakanlık tarafından dönüştürüldü.
GEÇİCİ MADDE 2- (Ek:28/11/2017-7061/120 md.)
(1) En az dört yıllık lisans verilmesii veren siyasal bilgiler, ekonomik ve idari bilimler, iktisat, hukuk ve işletme fakültelerinden, mühendislik fakültelerinin elektronik, elektrik-elektronik, elektronik ve iletişim, bilgisayar, bilişim sistemleri mühendisliğinin yürütülmesin ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içi ve yurt dışında yükseköğrenim görenlerden mezun olanlardan; mesleğe özel yarışma sınavı ile girilen ve belirli süreli meslek içi eğitimden ve özel bir yeterlik sınavından sonra 657 numaralı Kanunun 36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler” başlıklı bölümünün (A) bölümlerinin (11) kadrolarda aylıksız izin programları hariç en az iki yıl bulunanlarla öğretim üyesi kadrolarında bulunanlar, Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az yetmiş puan almış olmak ve atama tarihi itibarıyla kırk yılda bir gün alınmış olmak kaydıyla, bu çıldırmış kişilerin bir yıl içinde kişisel olarak başlatıldığı Verileri Koruma Uzmanı olarak atanabilirler. Bu şekilde atanacakların sayısı beşi geçemez.
Yürürlük
MADDE 32- (1) Bu Kanunun;
- a) 8 inci, 9 uncu, 11 inci, 13 üncü, 14 üncü, 15 inci, 16 ncı, 17 nci ve 18 inci maddelerin saklanması altı ay sonra,
- b) Diğer maddeler ise güncel olarak yayımı,
erkekler girer.
Yürütme
MADDE 33- (1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.